Jakie problemy wykrywa SEO audyt?
Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza ewaluację firmy, spółki lub przedsiębiorstwa pod kątem przeróżnych czynników, między innymi organizacyjnych i finansowych, jak również ocenę możliwości przyszłego rozwoju. Co, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak metadane, kod strony, strukturę nagłówków, prędkość wczytywania się witryny i wiele innych aspektów. Nie licząc samego wyliczenia błędów i uchybień, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się również wytyczne odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO bada witrynę internetową pod kątem zgodności ze normami W3C, treści na stronie, dostępności, jak również poprawności kodu. Dodatkowo sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, żeby znalazła ona wszelkie dysfunkcje strony oraz – co najistotniejsze – zaleciła rozwiązania, które pomogą je naprawić.
Ile trzeba poczekać na płatny audyt SEO?
Online jest masa narzędzi oraz stron, przy użyciu których można prędko i bez opłat wykonać audyt SEO witryny. Pozytywy tej opcji? Szybkość oraz cena. Minusy? Całkiem sporo. Dema bądź też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już odkryją jakieś błędy na stronie, to zwykle nie wszystkie. Mnóstwo problemów (między innymi w kodzie) spostrzec można jedynie w czasie analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez człowieka.
Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się zazwyczaj od kilku dni do mniej więcej 30 dni. Czas na dostarczenie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, iż go wykona. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie kluczowe problemy ukryte na stronie. Jeżeli strona była uruchomiona na platformie typu Shoper czy Magento bądź na gotowym szablonie, to rzeczy do poprawy może być mnóstwo. Jeśli witryna powoli się ładuje, a na ważne dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko poza pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to sygnały, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym rozwiązaniem.
Audyt SEO – co wykaże, gdy będzie wykonany rzetelnie
Uważnie zrealizowany audyt SEO może ujawnić wiele wad strony, najczęściej:
- niska prędkość wczytywania się witryny w wersji desktopowej i mobilnej,
- błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępnością strony dla robotów,
- przyczyny słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
- brak czy też źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- niska jakość zawartości strony,
- poprawność kodu witryny,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak albo niewłaściwa integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console)
.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]