
Krótko o pozycjonowaniu
Zamów pozycjonowanie Krakow
Znamy trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, koncert znanego piosenkarza lub Zielone Świątki. Ten typ pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. W większości wypadków trzeba rozpocząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo uzupełnioną treść witryny.
Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon
Dalszy model pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Dzięki właściwemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon to też dużo niższa konkurencja. Ważne jest również to, iż rośnie trend wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– smartfon LG G7 czerwony,
– obuwie sportowe Adidas V racer białe sklep online,
– golarka Eldom G42 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne w szczególności dla sklepów online. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment towarów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu najważniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przeważnie:
– dzielnicę (przykładowo “sklep obuwniczy Sadyba”)
– miejscowość (“weterynarz Kraków”)
– kraj (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do klientów mieszkających w tym samym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest wykorzystywana także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet reklamowy i nie ma możliwości konkurować na frazy bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “restauracja meksykańska“, to “restauracja meksykańska Kraków”.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]