
Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?
Szukasz szczegółowych informacji o PBN? Znakomicie trafiłeś! Skieruj się na https://pbnmarket.pl.
Żeby odbiorca spostrzegł twój biznes musisz nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zadbać o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej nowe fachowe i przydatne dla odbiorcy informacje. Jednak nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network – łatwe pozyskiwanie sporej liczby zróżnicowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, bo są budowane i administrowane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO albo większą agencję marketingową), który dba o jakość udostępnianych tam artykułów. Prywatne sieci blogów są z reguły wykorzystywane jako jeden z punktów rozbudowanej strategii marketingowej, co wypada silnie zaznaczyć, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które zostały należycie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają pozyskanie sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest to, że ich wykonanie wymaga sporych nakładów finansowych, a następnie należy poświęcać niemało czasu na zachowanie ich na dobrym poziomie.
Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z potencjału PBN
PBNy znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie przedstawione są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon lub adres e-mail oraz adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, wpis w ogólnodostępnym katalogu biznesowym bądź artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.
Kolejny skuteczny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej jakość pierwotnego wpisu, gdyż napotykanie linków do niego na rozmaitych blogach w sieci postrzegają jako dowód, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są warte uwagi, rzetelne teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności z aktualnymi informacjami, prawem, finansami i medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO